مقاله

سنگ لاشه چیست کاربرد آن در صنعت و ساختمان سازی کف سازی حیاط

سنگ لاشه در این مطلب کاربرد و مشخصات سنگ لاشه را به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

سنگ لاشه (Carcass stone) بعد از استخراج بدون نیاز به فرآوری و تغییر خاصی برای محوطه سازی ، نمای ساختمان و …. مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سنگ از استحکام و مقاومت زیادی برخوردار می باشد و به آن لاشه سنگ ساختمانی نیز گفته می شود.
سنگ لاشه چیست ؟

سنگ مالون اجرای سنگ لاشه پیمانکاری سنگ مالون حسنی نصف و فروش سنگ

پله سنگ لاشه ورقه ای باغچه: زیبایی و کاربرد در فضای سبز

سنگ لاشه دارای کاربرد زیادی می باشد و ظاهر دست نخورده این نوع سنگ نیز به فضا حالت طبیعی و بکری می بخشد. در ادامه این مطلب مشخصات ، ویژگی ها و انواع  سنگ را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را در مورد این نوع سنگ پرکاربرد بدست آورید.

سنگ لاشه چیست ؟

بررسی ویژگی ها و مزایای  سنگ
⦁ استحکام و مقاومت زیادی
⦁ سنگ لاشه از دل طبیعت استخراج می شود و دارای همگونی با طبیعت می باشد. به همین دلیل این نوع سنگ در هر نمایی که استفاده شود زیبایی بی نظیری را از خود برجای می گذارد.
⦁ لاشه سنگ دارای کاربرد زیادی است.
⦁ این نوع سنگ بر اساس منبع استخراج و نوع فرآوری در انواع مختلف وجود دارد.
⦁ قیمت مناسب سنگ  باعث شده است که افراد زیادی برای طراحی کفپوش ، دیوارپوش و … به خرید این نوع سنگ روی آورند.
⦁ این نوع متریال نیازمند نگهداری خاصی نمی باشد. برای تمیز کردن این نوع سنگ می توانید فقط از مقداری آب و یک جارو استفاده نمایید.
مشخصات سنگ
سنگ لاشه مانند سایر سنگ ها دارای مشخصاتی است که عبارتند از :
⦁ این نوع سنگ باید بدون لایه بندی باشد.
⦁ سنگ لاشه باید بدون شکاف و درز باشد تا سختی و مقاومت آن بیشتر باشد.
⦁ شرایط و نوع استخراج  سنگ یکی دیگر از مشخصات کیفی این نوع سنگ به شمار می رود. این سنگ باید در شرایط رو باز و به آسانی و بدون باطله استخراج گردد.

انواع سنگ لاشه

اگر شما تمایل دارید بهترین سنگ لاشه ای را برای پروژه تان انتخاب کنید بهتر است با انواع سنگ آشنا شوید. در ادامه انواع  سنگ را به شما همراهان عزیز و گرامی معرفی خواهیم کرد :
⦁ لاشه سنگ تراورتن :
این نوع سنگ  دارای منشاء کلسیم کربنات می باشد. این نوع سنگ در صنایع مجسمه سازی ، صنایع هنری ، تولید موزاییک و تولید انواع سنگ مصنوعی کاربرد دارد.

لاشه سنگ تراورتن

⦁ سنگ لاشه ورقه ای :
این نوع سنگ زیر شاخه  سنگ به شمار می رود. استخراج این نوع سنگ از بافت کوه و مناطق طبیعی می باشد. سنگ ورقه ای لاشه به صورت ورقه ورقه استخراج می شود. این نوع سنگ به دلیل ساختار محکم و طبیعی که دارد در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر اقتصادی استفاده از این سنگ برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه می باشد. به همین دلیل سنگ ورقه ای جزء سنگ های پر استفاده و محبوب به شمار می رود.
⦁ سنگ مالون :
این نوع لاشه سنگ دستخوش یک سری تغییرات نظیر تراشکاری می شود. سنگ مالون نسبت به  سنگ دارای شکل و شمایلی هندسی می باشد. بعد از انجام تراشکاری سنگ مالون به سنگ با ظاهری صاف و چهارگوش تبدیل می شود.

سنگ مالون

⦁ سنگ کوهی :
این نوع سنگ به دلیل نوع استخراجی که دارد به سنگ کوهی معروف شده است. سنگ کوهی به صورت مستقیم از معدن جدا می شود و به شیوه های مختلف و به صورت قطعه های بزرگ سنگ از کوه جدا می گردد. سنگ کوهی بعد از استخراج برای آماده سازی به کارخانه انتقال داده می شود.
از دیگر کاربردهای لاشه سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :
⦁ ساخت جوی آب
⦁ طراحی برکه مصنوعی
⦁ طراحی آبنما
⦁ طراحی باربیکیو

سنگ کوهی

لاشه سنگ ساختمانی چیست ؟

از این نوع سنگ استفاده زیادی می شود و این نوع  سنگ امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. کاربرد این نوع سنگ ساختمانی عبارتند از :
⦁ ساخت دیوار محوطه و ساختمان
⦁ ساخت کفپوش پیاده رو ، حیاط و …
⦁ استفاده در پی سازی ساختمان
⦁ ساخت راه پله ساختمان و …
بررسی ویژگی های لاشه سنگ ساختمانی
⦁ این نوع سنگ ساختمانی به دلیل وزن سبکی که دارد توجه اغلب طراحان را به سمت خود جلب کرده است.
⦁ لاشه سنگ به دلیل مقاومت فشاری ، ضریب نرم شدگی و مقاومت زیاد در برابر عوامل شیمیایی که دارد در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد.
بررسی کاربرد انواع مدل های سنگ 
انواع مدل های  سنگ دارای کاربرد مختلفی هستند. در ادامه این مطلب به بررسی هر یک از کاربردهای سنگ  های مختلف خواهیم پرداخت.

بررسی کاربرد انواع لاشه سنگ

⦁ کاربرد سنگ مالون :

از این نوع سنگ در پروژه های ساختمانی و شهرسازی استفاده زیادی می شود. برای طراحی دیوار حیاط ، ویلا و باغ می توان از سنگ مالون استفاده کرد. همچنین برای طراحی کفپوش این محیط ها نیز از سنگ مالون استفاده می شود.
در برخی از پروژه های شهرسازی و جاده سازی نیز از سنگ مالون برای ساخت پل و تونل استفاده می شود.
⦁ کاربرد لاشه سنگ ورقه ای :
این نوع سنگ ها دارای استحکام بالا ، رنگ های متنوع و قیمت مناسب هستند. به همین دلیل جزء انواع سنگ های پراستفاده به شمار می روند. از لاشه سنگ ورقه ای برای طراحی آبنما ، ساخت پیاده رو و سنگفرش ، ساخت دیوار ، طراحی دکوراسیون داخلی ، طراحی پله ، طراحی شومینه ، طراحی باربیکیو و … استفاده می شود.
⦁ کاربرد سنگ کوهی :
از سنگ کوهی مانند سایر انواع سنگ لاشه در طراحی دیوار و کفپوش ، طراحی پله ، ساخت آبنما و آبشار مصنوعی و … استفاده می شود.
کاربرد لاشه سنگ چیست ؟
از سنگ به عنوان مصالح ساختمانی نیز استفاده می شود. این نوع سنگ در دسته سنگ های دگرگونی قرار دارد و به آن تخته سنگ نیز گفته می شود. لاشه سنگ دارای چگالی بالایی می باشد و به دلیل اینکه روی آن هیچ تراشی انجام نمی شود ساختاری زیبا و طبیعی دارد. به همین دلیل اغلب افراد تمایل دارند برای ساختمان سازی از سنگ استفاده نمایند.
برخی از کاربردهای سنگ ای عبارتند از :
⦁ کف سازی :
از این نوع سنگ برای کف سازی قسمت های مختلف ساختمان نظیر حیاط ، مسیر ورودی باغ ها ، مسیر ورودی خانه ویلایی و … استفاده می شود. کف سازی به کمک سنگ لاشه به صورت دو مدل قلوه سنگ و سنگ ورقه ای قابل اجراء می باشد.
⦁ نمای دیوار باغ :
یکی از بهترین انواع سنگ ها برای طراحی نمای ساختمان سنگ لاشه می باشد. از این نوع سنگ برای طراحی نمای ساختمان های ویلایی و ساختمان های باغی استفاده زیادی می شود. شایان ذکر است که از این نوع سنگ برای محوطه سازی باغ نیز استفاده می گردد.

بررسی کاربرد لاشه سنگ

⦁ کفپوش حیاط :
از سنگ  برای ساخت کف حیاط ساختمان های مسکونی که از محوطه وسیعی برخوردار هستند استفاده می شود. این نوع سنگ دارای طرح هایی مختلف می باشند و طرح آن متناسب با فضای محیط انتخاب می شود.
⦁ طراحی استخر :
از لاشه سنگ به دلیل اینکه دارای مقاومت و استحکام بالایی است برای طراحی استخر استفاده می شود. این نوع سنگ همچنین طرحی طبیعی و قیمت پایین تری نسبت به سایر سنگ های ساختمانی دارد. به همین دلیل توانسته است در بین افراد و طراحان ساختمان برای ساخت استخر و … محبوبیت زیادی پیدا کند.

⦁ طراحی دیوار باغ :

برای طراحی دیوار باغ و نمای خارجی باغ از سنگ مالونی استفاده می شود. دیوار چینی به کمک سنگ مالون  یکی از مصارف کاربردی این نوع سنگ ها در پروژه های ساختمانی به شمار می رود.
⦁ طراحی پل های سنگی :
این نوع سنگ دارای مقاومت زیادی است به همین دلیل از آن برای طراحی انواع پل سنگی استفاده می شود.
⦁ ساخت سد :
سنگ  دارای استحکام و مقاومت زیادی است به همین دلیل کاربرد گسترده این نوع سنگ در طراحی سد می باشد.

کف سازی با لاشه سنگ

لاشه سنگ پله ای چیست ؟
پله یکی از مهم ترین اجزای ساختمان ، فضای سبز و … به شمار می رود. طراحی و اجرای پله به صورت اصولی باید توسط نیروی متخصص و کارآمدی انجام شود.
سنگ لاشه ای در طراحی پله کاربرد زیادی دارد و برای ساخت پله اغلب از سنگ ورقه ای لاشه استفاده می شود. در برخی از مکان ها نظیر رستوران سنتی و … جنس لاشه سنگ پله ای به صورت سنگ کوهی انتخاب می شود.
به کار بردن سنگ  پله برای طراحی پله ها کار نسبتا دشوار و تخصصی است. به همین دلیل اجراء و پیاده سازی پله باید توسط پیمانکاری مجرب انجام شود.

سنگ لاشه دیواری.

یکی از کاربردهای سنگ  در ساخت نمای دیوار می باشد. توجه داشته باشید که برای طراحی دیوار های سنگی باید به نکات زیر توجه داشته باشید :
⦁ حداکثر ضخامت ملات باید حدود 2 سانتی متر باشد. علاوه بر این ملات در بین سنگ ها نباید ضخیم باشد.
⦁ ارتفاع سنگ نباید از عرض سنگ بزرگ تر در نظر گرفته شود.
⦁ برای طراحی دیوار به کمک سنگ  دیواری ابتدا باید سنگ مرطوب شود سپس از آن استفاده نمایید.
⦁ قبل از اینکه لاشه سنگ جدیدی روی لایه زیرین قرار داده شود باید سطح رویی لاشه سنگ زیری به صورت کامل تمیز شود. سپس ملات به صورت کامل روی سطح سنگ پخش شود.
⦁ دیواری که به کمک سنگ لاشه ساخته شده است باید متناسب با فصل و شرایط آب و هوایی منطقه بعد از انجام کار مدتی مرطوب نگه داشته شود.
⦁ بعد از طراحی دیوار سنگی از مواد و مصالح مناسب برای بندکشی استفاده نمایید. زیرا استحکام و مقاومت دیوار رابطه مستقیمی با بندکشی دارد.
⦁ بعد از نصب سنگ  دیواری نباید به سنگ ضربه ای وارد شود. اگر شما تمایل دارید روی سطح سنگ تیشه کاری ، قلم کاری و تراش کاری انجام دهید باید تمامی موارد ذکر شده را قبل از نصب سنگ در دیوار انجام دهید.
طراحی نمای ساختمان با  سنگ
روی سطح سنگ لاشه هیچ گونه عملیاتی انجام نمی شود و اگر شما تمایل دارید نمای ساختمان تان بی نظیر و متفاوت باشد بهتر است طراحی نمای ساختمان را به کمک این نوع سنگ انجام دهید.
برای دیزاین نمای ساختمان با سنگ لاشه از انواع  سنگ استفاده می شود. انتخاب نوع  سنگ برای دیزاین نمای بیرونی ساختمان به سلیقه کارفرما بستگی دارد.

طراحی نما و دیوار با لاشه سنگ

هزینه طراحی نما با سنگ  چقدر است ؟
موارد زیر روی تعیین قیمت طراحی نما با سنگ لاشه تاثیرگذار هستند :
⦁ نوع سنگ
⦁ متراژ
⦁ دستمزد پیمانکار ( هر چقدر فرد حرفه ای تر باشد و انجام پروژه زمان بیشتری طول بکشد مقدار دستمزد پیمانکار نیز بیشتر است. )
در زمان استفاده از  سنگ برای طراحی نمای ساختمان بهتر است موارد زیر را مد نظر داشته باشید :
⦁ از ماسه شسته شده در دوغاب باید برای قسمت پشت سنگ استفاده نمایید.
⦁ هرگز برای بالا رفتن سرعت کار از سیمان خشک روی دوغاب استفاده نکنید.
⦁ در صورتی که در زمان طراحی نمای ساختمان با سنگ لاشه ای دمای هوا به شدت پایین باشد و امکان یخ زدگی وجود داشته باشد باید سنگ کاری نما را متوقف نمایید.
⦁ بعد از نماکاری ساختمان به کمک  سنگ باید سیمان را به مدت 2 تا 3 روز آب پاشی نماید. با انجام این کار استحکام و مقاومت سیمان بالاتر می رود.
طراحی کفپوش با سنگ لاشه
برای طراحی کفپوش ساختمان از سنگ های مصنوعی و طبیعی استفاده می شود. سنگ های طبیعی به سه دسته رسوبی ، آذرین و دگرگونی تقسیم می شوند. به دلیل اینکه سنگ لاشه دارای مزایای زیادی می باشد به همین دلیل از این نوع سنگ در کف سازی استفاده زیادی می شود.
برای طراحی کفپوش ساختمان می توانید از انواع سنگ ساده ، کوهی ، مالون و ورقه ای استفاده نمایید. از مزایای سنگ  کف می توان به موارد زیر اشاره کرد :

کف سازی به کمک سنگ لاشه

⦁ سنگ لاشه ای در انواع طرح و رنگ های متنوع موجود می باشد به همین دلیل می توان به کمک این نوع سنگ کفپوشی متفاوت را برای فضای بیرونی ساختمان طراحی کرد.
⦁ در زمان انتخاب رنگ سنگ لاشه برای طراحی کفپوش ساختمان با طیف وسیعی از رنگ ها روبرو می شوید. که بهتر است رنگ سنگ را با توجه به رنگ نمای ساختمان و سایر عناصر موجود در محوطه ساختمان انتخاب نمایید.
⦁ لاشه سنگ ها در انواع طیف های مختلف سبز ، طوسی ، قهوه ای و … موجود می باشند.
⦁ اگر فضای محوطه مورد نظر شما وسیع می باشد می توانید از سنگ لاشه برای کف سازی استفاده نمایید. که در این صورت فضای بیرونی چشمگیر و جذاب تر می شود.
⦁ اگر در محوطه فضای سبز وجود دارد می توانید محل رفت و آمد را به کمک  سنگ با رنگ مناسبی طراحی کنید.
⦁ سنگ لاشه کف را می توانید به راحتی نصب نمایید که نصب اینگونه سنگ ها برای طراحی کفپوش نیازی به مهارت خاصی ندارد.
⦁ طراحی کف سازی با ل سنگ نیاز به صرف مدت زمان زیادی ندارد و شما می توانید در طول مدت زمان کوتاهی طراحی کفپوش را با سنگ  انجام دهید.
⦁ کف سازی با لاشه سنگ بسیار مقرون به صرفه می باشد. به همین دلیل اغلب افراد تمایل دارند برای طراحی کفپوش از این نوع سنگ استفاده نمایند.
نکات مهم برای خرید سنگ لاشه کف
⦁ توجه به کیفیت  سنگ در زمان خرید این نوع سنگ از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
⦁ شما باید سنگی را خریداری نمایید که دارای پوسیدگی ، شکستگی و شکاف نباشد.
⦁ اگر تمایل دارید کف سازی سطحی صاف داشته باشید بهتر است لاشه سنگی را انتخاب نمایید که دارای سطح یکنواختی باشد.
⦁ اگر از سنگ  ای می خواهید در پارکینگ ، انباری ، فضای بین درختان و فضای سبز استفاده کنید. بهتر است نوع سنگ را سنگ ورقه ای لاشه یا سنگ کوهی انتخاب نمایید.
⦁ اگر از لاشه سنگ در محوطه باز استفاده می کنید باید سنگی را انتخاب نمایید که از مقاومت زیادی در برابر برف ، باران و سرما برخوردار باشد.
⦁ لاشه سنگ را از بین سنگ های مرغوب با درجه سختی بالا انتخاب نمایید.
⦁ سنگ مالون لاشه ای دارای ظاهری هندسی شکل می باشد. به همین دلیل برای کف سازی قسمت ورودی ساختمان بهتر است از این نوع سنگ استفاده کنید.
⦁ در فضای داخلی ساختمان برای کف سازی باید از سنگ های صاف و یکدست با رنگی روشن استفاده نمایید.

معدن سنگ لاشه

امروزه معادن زیادی وجود دارند که از آن ها انواع سنگ های مختلف استخراج می شوند. سنگ لاشه نیز از انواع سنگ هایی می باشد که از معادن استخراج می گردد.

معادن سنگ لاشه حدود 24.6 درصد از معادن کل کشور ایران را تشکیل می دهند. انواع  سنگ از معادن استان های مختلف استخراج می شوند. یکی از معادنی که بیشترین میزان  سنگ از آن استخراج می شود در شهر محلات واقع در استان مرکزی می باشد.

ویژگی های معدن لاشه سنگ

⦁ معادن لاشه سنگ باید امکان سهولت در استخراج و ضخامت خوب لایه ها را داشته باشند.
⦁ این نوع سنگ در برابر سنگ آهکی خالص دارای مقاومت کمتری می باشد. که این موضوع باعث می شود تا سنگ به زودی فرسوده شود و در نتیجه در زمان استخراج مقداری زیادی سنگ لاشه ای تولید شود.
تراش سنگ لاشه چگونه انجام می شود ؟
سنگ مالون جزء سنگ های لاشه به شمار می رود و این نوع سنگ دارای قابلیت چکش خواری و تراش می باشد. سنگ مالون را می توان به صورت اشکال منظمی تراش داد. این نوع سنگ اغلب به شکل مستطیل یا مربع تراش داده می شود.
برای تراش دادن سنگ لاشه ابتدا باید سنگ ها را از معدن استخراج کرد. سپس به کمک قلم مخصوص تراش می توان سنگ را تراش داد.

نحوه تراش سنگ لاشه ای

خرید لاشه سنگ

انواع لاشه سنگ با یکدیگر تفاوت هایی دارند. بهتر است شما در زمان خرید سنگ لاشه به ویژگی ها و کاربرد آن توجه داشته باشید. و نوع سنگ را به گونه ای انتخاب نمایید که با نیاز شما مطابقت و همخوانی داشته باشد.
خرید این نوع سنگ را بهتر است از نمایندگی های مجازی که فروش سنگ لاشه را بر عهده دارند انجام دهید. زیرا نمایندگی های مجاز همواره برای جذب مشتری بیشتر تلاش می کنند تا سنگ های با کیفیت و زیبایی را به سبد محصولات خود اضافه نمایند.
بررسی قیمت لاشه سنگ
قیمت انواع مختلف لاشه سنگ متفاوت است و نمی توان قیمت مشخصی را برای این نوع سنگ ها تعیین کرد. اگر روی این سنگ تغییراتی اعمال شود قیمت آن ها نیز گران تر می شود. موارد زیر روی قیمت سنگ لاشه تاثیرگذار هستند :
⦁ زیبایی سنگ ( هر چه ظاهر سنگ زیباتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود. )
⦁ میزان مقاومت فشاری
⦁ وزن سنگ
⦁ ضریب نرم شدگی
⦁ کیفیت سنگ و …

بررسی قیمت و خرید لاشه سنگ

سنگ پوکه چیست ؟

سنگ پوکه از انواع سنگ های عجیب و با ظاهری جذاب می باشد. این نوع سنگ جزء سنگ های آتشفشانی به شمار می رود. زمانی که دمای زمین افزایش پیدا می کند سنگ ها در لایه زیر پوسته زمین تحت تاثیر قرار می گیرند. سپس سنگ ها تبدیل به مواد مذاب می شود و این مواد زمانی که به سطح زمین می رسند به شکل گدازه روی دامنه کوه آتشفشان قرار می گیرند. در این زمان شرایط جوی محیط نیز تغییر می کند و هوا بارانی می شود. ولی سنگ ها هنوز داغ هستند و با بارش باران روی آن ها سنگ ها به سنگ معدنی سرد تبدیل می شوند. با سرد شدن این نوع گدازه ها نوعی سنگ به نام سنگ پوکه ایجاد می شوند.

سنگ پوکه

بررسی انواع پوکه سنگ معدنی
سنگ پوکه دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از :
⦁ پوکه سنگ ساختمانی :
این نوع سنگ در انواع رنگ های سفید و خاکستری موجود می باشد. پوکه سنگ ساختمانی به شکل طبیعی و از دل آتشفشان بیرون می آید.

سنگ پوکه ساختمانی

⦁ پوکه صنعتی :
این نوع سنگ بعد از صاف کردن خاک رس و ترکیب خاک با آب ورز داده می شود. سپس خاک ورز داده شده در کوره تحت گرمای مناسب قرار می گیرد و خشک می شود. پوکه سنگ صنعتی داری وزن کم است و عایق صدا محسوب می شود.

پوکه سنگ صنعتی
⦁ پوکه فندقی :
این نوع سنگ در اندازه های 16 تا 20 میلیمتری و در انواع مختلف موجود است. که کاربرد هر یک از این سنگ ها متفاوت می باشد.

پوکه سنگ فندقی
⦁ پوکه نخودی :
این نوع سنگ در اندازه 8 تا 17 میلیمتری تولید می شود و کاربرد خاص خودش را دارد. سنگ پوکه نخودی دارای وزن کم و استحکام بالا می باشد به همین دلیل جزء سنگ های کاربردی به شمار می رود.

سنگ پوکه نخودی

⦁ پوکه عدسی :
این نوع سنگ در انواع رنگ های روشن و تیره موجود می باشد. وزن سنگ پوکه عدسی بسیار کم است و استحکام آن نیز بالا می باشد به همین دلیل جزء سنگ های کاربردی به شمار می رود.

سنگ پوکه عدسی
⦁ پوکه سنگ ماسه ای :
این نوع سنگ همان سنگ معدنی با ابعاد کوچک می باشد. در مواردی که به ماسه با وزن سبک نیاز است از این نوع سنگ استفاده می شود.

پوکه سنگ ماسه ای
⦁ پوکه سنگ بادامی :
یکی از پرکاربردترین انواع سنگ ها ، پوکه بادامی می باشد. این نوع سنگ در اندازه های 15 تا 30 میلیمتری موجود می باشد و نسبت به پوکه فندقی و عدسی دارای ابعاد بزرگ تری می باشد. از پوکه سنگ بادامی در طراحی کفپوش و سقف ساختمان استفاده می شود.

پوکه سنگ بادامی
کاربرد پوکه سنگ :

 این نوع سنگ دارای کاربرد زیر می باشد :
⦁ استفاده در کف سازی اتوبان ، خیابان و جاده
⦁ تزیین باغچه و آکواریوم
⦁ محوطه سازی
⦁ به عنوان ساینده در ساخت صابون مورد استفاده قرار می گیرد.
⦁ ساخت سنگ پا
⦁ شیب بندی کف و سقف ساختمان
⦁ صنعت پزشکی
⦁ ساخت تونل
⦁ طراحی سد
⦁ کشاورزی
بررسی ویژگی های پوکه سنگ :
⦁ مقاومت زیاد در برابر رطوبت
⦁ غیر قابل احتراق بودن
⦁ غنی از مواد معدنی
⦁ وزن سبک
⦁ استحکام زیاد

بررسی مزایای پوکه سنگ

سنگ قلوه

این نوع سنگ دارای ظاهری نسبتا گرد و مدور است. قطر سنگ نیز حدود 3 تا 20 سانتی متر می باشد. سنگ قلوه دارای رنگ های مختلفی می باشد و از کاربرد این نوع سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سنگ قلوه ای
⦁ استفاده در فضای داخلی و خارجی ساختمان
⦁ استفاده در کنار مبلمان شهری
⦁  تزیین باغچه و گلدان
⦁ تزیین باکس گل ، آکواریوم و فضای سبز
⦁ طراحی استخر و کفپوش حمام

کاربرد سنگ قلوه ای

سنگ کوبیک چیست ؟
سنگ کوبیک از انواع سنگ های ایده آل برای محوطه سازی می باشد. این نوع سنگ دارای استحکام زیادی است به همین دلیل می توان از آن در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد. سنگ کوبیک همان سنگ گرانیت می باشد که بعد از استخراج از معدن به صورت مکعبی و با سایز مشخص برش داده می شود.
بررسی انواع سنگ های کوبیک
این نوع سنگ مانند سایر سنگ ها در انواع مختلف موجود می باشد که عبارتند از :

سنگ کوبیک

⦁ سنگ منظم کوبیک :
بعد از استخراج سنگ از معدن ابتدا سنگ توسط دستگاه گیوتین برش داده می شود. و این برش ها به صورتی می باشند که از 4 وجه آن 2 وجه صاف و دو وجه دیگر ناصاف است. ارتفاع وجه ها نیز با توجه به درخواست متقاضی بین 5 تا 10 سانتی متر است.
⦁ سنگ نامنظم کوبیک :
بعد از استخراج سنگ از معدن ابتدا سنگ به کمک بیل مکانیکی و دستگاه سنگ شکن به قطعاتی کوچک تقسیم می شود. قطعه سنگ ها به کارخانه انتقال داده می شود سپس آن ها به وسیله کاتر به ابعادی کوچک و مضرب 10 تقسیم می گردند. که به این سنگ ها ، کوبیک نامنظم گفته می شود. معادن کوبیک سنگ در شهرهای ساوه ، نطنز و مشهد موجود است.
بررسی کاربرد سنگ کوبیک
این نوع سنگ دارای کاربرد زیادی می باشد که عبارتند از :
⦁ از این نوع سنگ مانند سنگ لاشه به عنوان کفپوش در قسمت داخلی یا خارجی ساختمان استفاده می شود.
⦁ طراحی کفپوش پارک و پیاده رو ها
⦁ استفاده در ساخت سرعت گیر خیابان ها

کاربرد و مزایای سنگ کوبیک

مزایای استفاده از کوبیک سنگ برای کفپوش
⦁ اجرای سنگ فرش به کمک کوبیک سنگ به آسانی امکان پذیر می باشد. و در کم ترین زمان می توان با استفاده از تجهیزات پرهزینه و سیمان کفپوش را به کمک این نوع سنگ طراحی نمود.
⦁ مقاومت بالای سنگ در برابر باران اسیدی
⦁ مقاومت بالای سنگ در برابر مواد شیمیایی
⦁ سنگ کوبیک دارای طول عمر بالایی می باشد به همین دلیل جزء سنگ های پرطرفدار به شمار می رود.
⦁ استحکام زیاد
⦁ این نوع سنگ دارای ارتفاع و حجم زیادی می باشد. به همین دلیل برای ساخت کفپوش به کمک این نوع سنگ دیگر نیازی به زیرسازی سطح نمی باشد.
⦁ مقاومت زیاد در برابر برش
⦁ سنگ کوبیک انرژی گرمایی و نور خورشید را منعکس نمی کند.
⦁ در زمان بارندگی آب باران از شیار بین سنگ ها به سطح زمین نفوذ می کنند. در نتیجه آب روی سطح سنگ فرشی که با کوبیک سنگ ساخته شده است جمع نمی گردد.
⦁ قیمت این نوع سنگ نسبت به سایر سنگ های مخصوص محوطه سازی مناسب تر می باشد.
⦁ تعویض و تعمیر سنگ فرش که به کمک سنگ کوبیک اجراء شده است به آسانی امکان پذیر می باشد.
قیمت کوبیک سنگ
قیمت این نوع سنگ با توجه به موارد زیر تعیین می شود :
⦁ ابعاد سنگ
⦁ هزینه حمل و نقل سنگ از معدن تا کارخانه
⦁ هزینه برش

مزایای استفاده از سنگ کوبیک

نتیجه گیری
سنگ لاشه به انگلیسی Carcass stone نام دارد. این نوع سنگ همانطور که در این مطلب ذکر شد دارای کاربرد زیادی می باشد. همچنین سنگ هایی نظیر قلوه سنگ ، پوکه سنگ و سنگ کوبیک نیز دارای کاربرد و ویژگی های زیادی می باشند. بهتر است شما قبل از خرید و استفاده از هر یک از این نوع سنگ ها ابتدا با ویژگی ها و مزایای هر یک از آن ها آشنا شوید. سپس نسبت به خرید سنگ مورد نیاز خود اقدام نمایید.

آقای حسنی

Recent Posts

قیمت سنگ مالون راهنمای جامع قیمت ها: سنگ نما و سفید کوهی، انتخابی مقرون‌به‌ صرفه

قیمت سنگ مالون راهنمای جامع قیمت ها: سنگ نما و سفید کوهی، انتخابی مقرون‌به‌ صرفه…

5 روز ago

عکس سنگ لاشه و نمونه ها از شالوده سنگ تا دیوار،و زیبایی در طراحی

عکس سنگ لاشه و نمونه ها از شالوده سنگ تا دیوار،و زیبایی در طراحی در…

6 روز ago

مدل سنگ فرش حیاط ویلا خود، زیبایی و ارزانی را به باغ خود بیاورید

مدل سنگ فرش حیاط ویلا خود، زیبایی و ارزانی را به باغ خود بیاورید به…

2 هفته ago

پیمانکاری سنگ لاشه راهنمای جامع پیمانکاری ساختمان: از سنگ لاشه تا مالون

پیمانکاری سنگ لاشه راهنمای جامع پیمانکاری ساختمان: از سنگ لاشه تا مالون در دنیای پیچیده…

3 هفته ago

اجرای سنگ لاشه راهنمای کامل برای نصب سنگ لاشه در تهران و دماوند

اجرای سنگ لاشه راهنمای کامل برای نصب سنگ لاشه در تهران و دماوند با توجه…

3 هفته ago

معدن سنگ مالون راهنمای کامل برای معرفی، اجرای و قیمت سنگ مالون

معدن سنگ مالون راهنمای کامل برای معرفی، اجرای و قیمت سنگ مالون با ورود به دنیای…

4 هفته ago